Bröstpump sedan 1958!

Ja nu är vi hemma efter att ha varit hemma hos gammelfarmor och Willys. Mamma & pappa vart bjudna på mat och en massa fika. Det var kul att träffa henne igen och hon tyckte att jag blivit stor! Ni vet äldre människor dom sparar ju på tammetusan allt! Så mamma fick en bröstpump sedan 1958, den är alltså 60 år gammal! Helt sjukt ju! Men det var ett jädra tryck i den, fast den dära bollan man trycker på har blivit ganska hård, så mamma testade att koka den och då mjuknade den upp men när den sedan svalnade så vart den hårdare igen. Och på Willys så sov jag så skönt så mamma och pappa tyckte att de var onödigt att lyfta upp mig ur bilbarnstolen för att lägga mig i en såndär kundvagnsbarnstol så mamma tog en egen kundvagn som hon sänkte ner den i:)
Jag & gammelfarmor Astrid
Den läckra bröstpumpen sedan 1958
// Lea

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ha ha ha en sån där superbröstpump hade jag på 80-talet och pumpade på för fullt med när jag fått Marcus & Jakob!

2011-04-02 @ 22:00:22
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Sandra

haha dom är ju frän :D

2011-04-02 @ 22:06:23
URL: http://leatynell.blogg.se/
Postat av: mormor!

Ha,ha! Ja den som spar den har! Jag har ju alltid sagt det att det mesta man sparar kommer till återavvändning igen om så det tar flera eller massor av år!! Tänker på dig som gillar att slänga dvs..

Vad kul att ni varit hos farmor o hälsat på! Fin bild på de! Puss på er!

2011-04-03 @ 00:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback