Idag har

Mamma och pappa vårstädat grundligt så nu är det dammfritt här hemma. Sen så tog vi oss en promenad i det härliga vädret och till en början så var jag super grinig! Då kom mötte vi två st invandrare och den äldre damen började prata med mamma och sa: ammar du? mamma hörde inte och sa: va? då frågade hon igen, och mamma svarade att det gjorde hon, då sa damen att mamma måste amma mig nu för att jag skriker så mkt då sa mamma: men hon har nyss ätit! för det hade jag ju, åsså gick mamma surt iväg men en grinade barnvagn men efter en stund blev jag tyst efter att mamma guppat med vagnen rejält. Under promenaden plockade mamma påskris och videkissar som hon har satt i en vas på köksbortet med en massa fina bjällerklockor i :) Efter en stund kom farmor och farfar hit, dom tog även med sig mat som dom lagade här hemma och bjöd på, middagen bestod av: fläskfilé, kroketter, beasås och en härlig sallad. Ja katten som vi var och hämtade igår hade inte visat sig alls utan låg under soffan, så mamma skulle kolla om hon fick fram den men såg henne inte! Tillsist sa hon: antigen ligger katten under soffan i det där tygen som är under soffan på botten lixom eller så är det farfar som är tung. Och mycke riktigt så låg den där för det hade gått ett hål på tygen som hon tydligen hade krypit in i. Och när pappa kände så blev han blöt om händerna, ja katten hade legat där och kissat ner sig totalt! FYFAN vat det stank här hemma, mamma fick klippa bort hela tyget under soffan och skura golvet igen eftersom det var en stor illaluktande kisspöl där. Mamma sa att pappa måste åka och lämna tillbaka katten eftersom den inte mådde bra här eftersom den inte ens letade upp kattlådan som mamma visat henne hur många gånger som helst! Men pappa fick ju såklart börja med att duscha katten 2 gånger vart det, eftersom hon kissade på sig igen inne i fraktburen som vi stoppat in henne i efter första duschen. När pappa och farfar åkte iväg så var jag, mamma & farmor kvar hemma. Mamma ville lukta på golvet under soffan som är ett parkettgolv och det stank fortfarande fast mamma hade skurat det jätte mkt! Så mamma tog och skvätte ner några få droppar klorin i vattnen, så förhoppningsvis luktar det inte lika mkt nu iaf. Tråkigt var det iaf att det inte gick bra med henne, Cajsa som skulle få en kompis och allt. Så mamma och pappa sa att vi måste köpa en kattunge ist, någon som vet av några sånna till salu nu? jaja nog med katter nu. Elr ja nog med snackandet över huvud taget för nu ska jag gå och sussa. Godnatt. Kram Lea

Farmor knäpper kort på mig

Farfar drar fingrarna igenom håret

mammas påskris


Kommentarer
Postat av: mormor!

Hej! Stackars katt som inte trivdes men så kan det bli! Synd för er. Det blir nog bättre med en långhårig kattunge!! Jag o uffe tänker komma o hälsa på idag Torsdag om det går bra för er,kram mormor!

2011-04-07 @ 04:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback