Norra Berget/Graven

Idag har jag varit på Norra Berget för första gången i mitt liv! Där vad det fint tycker jag :) Mamma och pappa tog sig även en fika där som bestog av päronfestis och blåbärspaj. Efter att vi varit där så åkte vi till Granlo på hemköp och köpte gravljus,blommor samt blommjord. För det är ju nämligen så att mamma skulle ju faktist ha en lillebrorsa som heter Hampus, visste ni det? Men Hampus fick aldrig se världen, för sorligt nog så lyckades han att snurra in sig så hårt i navelsträngen när han låg i mormors mage så han dog någon enstaka vecka innan han skulle födas. Mamma har inte tänkt så mycket på det tills hon blev gravid med mig. Så fort jag låg och vilade lite för länge i mammas mage så fick hon panik och trodde det värsta! Så mammas graviditet var ganska jobbig för henne faktist. Mamma är så himla tacksam att jag kom ut levande och frisk, för under vissa stunder trodde hon inte ens det. Mamma har ju inte brytt sig om graven förens jag kom till världen, för då kom ju tankarna att det kunde ju lika bra har hänt henne själv. Hampus grav är det tyvärr ingen alls som bryr sig om, men vi satt iallafall dit blommor och tände ett ljus, stenen skulle även behöva rengöras så det får väll mamma ta sig ann nästa gång. När vi stod där och grävde så kom farmor och farfar dit, stacka om ett sammanträffande!
Norra Berget
Mammas och pappas fika
Pappa och jag (Små gnagarna)
Graven
// Lea

Kommentarer
Postat av: mormor!

Tack Sandra! Vad fint du har gjort!!! Själv känns det för känslomässigt jobbigt att gå till graven.. Tur man har en sådan fin dotter som dig som jag är så stolt över o som är i mina ögon världens bästa!! Puss mamma! Ps,gick runt sidsjön efter su hade ringt..

2011-04-25 @ 21:14:06
Postat av: Sandra

okej, ja jag förstår dig mammsen, skulle oxå tycka att det var väldig tväldigt jobbigt. Ja :)Love you

2011-04-25 @ 21:23:05
URL: http://leatynell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback