Nu är det gjort!

Nu har mamma skickat in en insändare till ST angånde amningsrum i stenstan, så vi får väl se om dom vill ta med detta i tidningen vilken jag hoppas på så att det blir någon ändring på detta! Så här skrev hon:
Varför tar man bort något som gör mammor tryggare? Tidigare fanns det ett jättefint amningsrum med sköna soffor och lugn miljö, men detta bara försvann! En så pass stor galleria och missar en sådan viktig sak. Ska man behöva sätta sig på en stel och obekväm bänk och ta fram bröstet o amma sitt barn bland stressade lunch besökare o skrikande och springande ungdomar? Ett ammande barn behöver lugn och ro och mamman likaså. På Birsta City finns det ett Amningsrum med mycket bekväma fåtöljer, skötbord och handfat med dusch. Varför finns det inget baby anpassat i våran fina stenstad förutom små toaletter med skötbord som dessutom kostar pengar? Jag tycker personligen att blöjor, tvättlappar, salvor och sköt underlägg är tillräckligt med pengar för ett byte på sitt barn. Hoppas verkligen att det sker en ändring snart så att våra barn får en lugn matstund. / MVH Sandra Nilsson


// Lea

Kommentarer
Postat av: guLLinder

jag har tänkt på de flera gånger. Jag har bara varit i stan en gång sedan jag fick barn. Och det finns de ju anledningar till också. Men nu när det är sommar vill man ju gärna vara på stan. Men jag väljer hellre Birsta då de är mer anpassat för oss mammor och barn. Hoppas dom fixar de där. Och skitbra att du tog tag i de :) Kram på er

2011-04-17 @ 12:56:23
URL: http://gullinder.blogg.se/
Postat av: Sandra

Okej, ja eller hur! Det är ju hur sjukt som helst att det inte finns något! kram

2011-04-17 @ 21:59:15
URL: http://leatynell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback