Vakna tidigt & kolik

Ja igår kväll hade jag värsta kolikutbrottet, jag bara gallskrek som om jag hade en kniv i min lilla mage fytusan vad ont jag hade! Mamma & pappa blev helt förstörda dom försökte göra allt för att hjälpa mig men inget funkade. Efter en lång stund med många tårar så tog jag tillslut bröstet och började snutta, jag låg och snuttade i en hel timme innan mamma fick ont i ryggen och tog bort tissen, men då hade jag som tur var somnat till, så mamma vågade inte flytta mig så jag fick ligga kvar på henens sida i sängen medan hon och pappa trängde ihop mig på andra sidan. Det blir somsagt bara värre o värre med min mage :'(. Ja och imorse så vaknade jag strax innan kl 06:00 och ville ha mat och sen var det kört för mamma och pappa att försöka få mig att somna om, så det var bara för dom att kliva upp, när jag väl fick på mig kläder och hade tvättat av mig lite så somnade jag såklart på engång i min babysitter! Så nu har jag vaknat tidigt 3 dagar i rad så nu är det slut på sovmorgon för mina päron, vilket mamma tycker är rätt skönt endå, för dagen blir längre och man hinner kolla på Vakna och äta frukost framför det myys :) Men vi hörs senare. Kram Lea

Kommentarer
Postat av: Moffa

Fasen vad jobbigt, jag tycker ni ska ta kontakt med bvc så de får kolla upp vad som kan vara fel, sväljer luft? eller något hon inte tål? Fråga....

2011-04-06 @ 11:15:43
Postat av: Fammo Carina

Jaa..Håller med Moffa..kolla upp det här..

Synd om er alla 3 ju..

Kommer in på em <3

2011-04-06 @ 11:21:36
Postat av: Angelica

Låter inte alls bra med magen. Vi hade bara så där med Filippa i tre dagar tror jag. Rapar hon ordentligt efter maten? För de är oftast de som orsakar magont. För så fort dom fått upp raparna så brukar de bli hyffsat bra. Jag förstår verkligen hur jobbigt de är när man inte kan få tyst på sitt eget barn. Hoppas de ordnar sig i alla fall :)

2011-04-06 @ 12:22:25
URL: http://gullinder.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är nog vanlig kolik, när hon var mindre sa dom bara på bvc att man ska testa med magdroppar, elr så kan det vara att jag äter fel, exp: choklad,mjölk, lök mm. Hon rapar men hon är ssvårrapat som bara tusan, men hon rapar alltid även om det tar ett tag plus att hon kräks en hel del! Det är ju även så att det burrar väldigt mkt i hennes mage och hon får en massa gaser, hon äter ju oxå väldigt ofta så magen får aldrig tid att vila, för på nätterna när hon vaknar och ska äta som inte alls är lika ofta som på dagen på gråter hon ingenting elr få ont. Hon äter nog för häftigt skulle jag tro..

2011-04-06 @ 14:30:41
URL: http://leatynell.blogg.se/
Postat av: A

Testa att byta ut din egen mjölkkonsumtion mot Imat (alltså havrebaserad kost i stället för mjölk) så bör du inom en till två veckor märka skillnad.

2011-04-13 @ 22:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback